Одржан семинар "Оцењивање у функцији ефикасне наставе и учења"
Семинар са темом "Оцењивање у функцији ефикасне наставе и учења", у организацији Центра за образовање и професионални развој у Београду, одржан је у Врањској гимназији, у суботу 21.12.2024.
Семинар су реализовали др Радован Антонијевић и др Наташа Николић, професори Филозофског факултета у Београду. Присуствовало је близу 30 професора Гимназије. Програм носи 8 бодова стручног усавршавања.
Област семинара су општа питања наставе, а приоритетна област - јачање компетенција за процењивање остварености образовног-васпитног рада и постигнућа ученика (праћење напредовања ученика, самовредновање, формативно оцењивање, вршњачко оцењивање).
Семинар се бави питањима оцењивања као кључног фактора за ефикасну наставу и учење, са циљем да се унапреде педагошке и дидактичко-методичке компетенције наставника и стручних сарадника у области вредновања постигнућа ученика.
Обрађене су четири теме:
1. Основе процеса вредновања постигнућа ученика и формативно оцењивање;
2. Критеријуми оцењивања ученика;
3. Тестови знања као средство вредновања постигнућа ученика;
4. Ученички портфолио као средство ефикасног оцењивања.
Циљеви програма:
- Развој компетенција наставника за примену иновативних приступа у вредновању постигнућа ученика, са нагласком на формативно оцењивање;
- Стицање знања о ефикасном оцењивању према предвиђеним критеријумима;
- Унапређење знања о тестирању у настави и примени тестова знања;
- Организовање портфолија ученика као средство за ефикасније оцењивање.
Исходи програма на теоријском, односно практичном плану односе се на проширење професионалних знања о вредновању постигнућа ученика за ефикасније учење, као и на унапређење практичног рада наставника са ученицима кроз примену стечених знања и вештина у оцењивању и стварање подстицајне климе за учење.