Технике подучавања и развој функционалне писмености
Семинар: Технике подучавања и развој
функционалне писмености
Дана
15. јануара 2025, у Врањској гимназији је одржан семинар под називом „Технике
подучавања и развој функционалне писмености“, у организацији Центра за
стручно усавршавање Кикинда. Аутори и реализатори програма су Зорица Николић,
дипломирани биолог (Центар за образовање у Крагујевцу) и Валентина Грбић,
дипломирани психолог (ОШ „Драгиша Михаиловић“, Крагујевац). Програм траје један
дан и носи 8 бодова.
Област
семинара
су општа питања наставе.
Приоритетна
област:
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања,
вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе,
активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење).
Општи
циљеви:
оснаживање наставниказа примену техника подучавања које воде развоју
функционалних знања.
Специфични
циљеви:
Разматрање функционалне писмености као основе промене парадигме образовања;
упознавање са техникама подучавања које доприносе развоју функционалне
писмености, као и развијање вештина за примену тих техника.
Исходи: Учесници разумеју појам и
значај функционалне писмености, схватају значај међународних и националних
тестирања за унапређење образовне праксе, критички анализирају технику
постављања питања у својој пракси, примењују иновативне технике подучавања,
организују час применом иновативних техника.
Програм
семинара обухвата:
-
Уводне активности;
-
Појам функционалне писмености;
-
Каква питања су нам потребна;
-
Технике подучавања у непосредној и онлајн настави;
-
Пример једног часа
Семинар
је похађало близу 30 професора наше школе.