Технике подучавања и развој функционалне писмености

Технике подучавања и развој функционалне писмености

Семинар: Технике подучавања и развој функционалне писмености

 

Дана 15. јануара 2025, у Врањској гимназији је одржан семинар под називом „Технике подучавања и развој функционалне писмености“, у организацији Центра за стручно усавршавање Кикинда. Аутори и реализатори програма су Зорица Николић, дипломирани биолог (Центар за образовање у Крагујевцу) и Валентина Грбић, дипломирани психолог (ОШ „Драгиша Михаиловић“, Крагујевац). Програм траје један дан и носи 8 бодова.

Област семинара су општа питања наставе.

Приоритетна област: Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење).

Општи циљеви: оснаживање наставниказа примену техника подучавања које воде развоју функционалних знања.

Специфични циљеви: Разматрање функционалне писмености као основе промене парадигме образовања; упознавање са техникама подучавања које доприносе развоју функционалне писмености, као и развијање вештина за примену тих техника.

Исходи: Учесници разумеју појам и значај функционалне писмености, схватају значај међународних и националних тестирања за унапређење образовне праксе, критички анализирају технику постављања питања у својој пракси, примењују иновативне технике подучавања, организују час применом иновативних техника.

Програм семинара обухвата:

-        Уводне активности;

-        Појам функционалне писмености;

-        Каква питања су нам потребна;

-        Технике подучавања у непосредној и онлајн настави;

-        Пример једног часа

Семинар је похађало близу 30 професора наше школе.