Трибина_Медијска писменост и критичко мишљење у доба вештачке интелигенције
Унапређење медијске писмености и критичког мишљења у доба вештачке интелигенције
У складу са Медијском стратегијом (Стратегија развоја система јавног информисања), овај пројекат
се бави потребом за новим образовним програмима који унапређују медијску, информатичку и
дигиталну писменост у оквиру формалног образовања. Поред тога, Стратегија развоја вештачке
интелигенције, коју је усвојила Влада Србије за период 2020-2025, наглашава важност интегрисања
вештачке интелигенције у образовање на свим нивоима и подстиче њену ширу примену.
Пројекат је намењен наставницима с циљем да ефикасно користе потенцијал вештачке
интелигенције у настави. То укључује и наставне активности које подстичу критичко размишљање
ученика о информацијама са којима се сусрећу у простору дигиталних медија.
Пројектне активности су:
1. Организовање трибине Медијска писменост и критичко мишљење у доба вештачке
интелигенције
2. Организовање завршне конференције о медијској писмености и критичком мишљењу у доба
вештачке интелигенције
Програм трибине укључује корисне информације и примере из америчког искуства у коришћењу
вештачке интелигенције у образовању. Поред тога, учесници ће разговарати о етичким питањима и
педагошким изазовима са којима се наставници сусрећу. Разговор на трибини биће усмерен на
разумевање све сложенијег медијског пејзажа обликованог вештачком интелигенцијом.
Учесници трибине су:
Проф. др Бојан Лазаревић, Факултет за подучавање и учење, Универзитет Флориде,
Гејнсвил, САД
др Виолета Кецман, V београдскa гимназија, Београд
проф. др Далибор Петровић, Саобраћајни факултет и Филозофски факултет, Београд
Учесници трибине добиће потврду о учешћу на стручном скупу.
Пројекат се спроводи уз подршку Министарства просвете и Мисије ОЕБС-а у Србији, у сарадњи са
Центром за промоцију науке.