Трибина_Медијска писменост и критичко мишљење у доба вештачке интелигенције

Трибина_Медијска писменост и критичко мишљење у доба вештачке интелигенције

Унапређење медијске писмености и критичког мишљења у доба вештачке интелигенције


У складу са Медијском стратегијом (Стратегија развоја система јавног информисања), овај пројекат

се бави потребом за новим образовним програмима који унапређују медијску, информатичку и

дигиталну писменост у оквиру формалног образовања. Поред тога, Стратегија развоја вештачке

интелигенције, коју је усвојила Влада Србије за период 2020-2025, наглашава важност интегрисања

вештачке интелигенције у образовање на свим нивоима и подстиче њену ширу примену.

Пројекат је намењен наставницима с циљем да ефикасно користе потенцијал вештачке

интелигенције у настави. То укључује и наставне активности које подстичу критичко размишљање

ученика о информацијама са којима се сусрећу у простору дигиталних медија.

Пројектне активности су:

1.   Организовање трибине Медијска писменост и критичко мишљење у доба вештачке

интелигенције

2.   Организовање завршне конференције о медијској писмености и критичком мишљењу у доба

вештачке интелигенције

Програм трибине укључује корисне информације и примере из америчког искуства у коришћењу

вештачке интелигенције у образовању. Поред тога, учесници ће разговарати о етичким питањима и

педагошким изазовима са којима се наставници сусрећу. Разговор на трибини биће усмерен на

разумевање све сложенијег медијског пејзажа обликованог вештачком интелигенцијом.

Учесници трибине су:

Проф. др Бојан Лазаревић, Факултет за подучавање и учење, Универзитет Флориде,

Гејнсвил, САД

др Виолета Кецман, V београдскa гимназија, Београд

проф. др Далибор Петровић, Саобраћајни факултет и Филозофски факултет, Београд


Учесници трибине добиће потврду о учешћу на стручном скупу.

Пројекат се спроводи уз подршку Министарства просвете и Мисије ОЕБС-а у Србији, у сарадњи са

Центром за промоцију науке.